Najaar/wintercampagne 2025-2026
Looptijd: mid oktober '25 tot maart '26
Verblijfsgasten boeken vaak last-minute en weersafhankelijk. Wij willen dit omdraaien.
Na de succesvolle campagne vorig jaar bouwen we dit jaar de BUITENWEER-campagne verder uit.
Het doel is onveranderd: een dikke streep zetten door last-minute annuleringen en weersafhankelijke boekingen in de herfst- en wintermaanden. Want: waarom zou jij je plezier af laten hangen van het weer? Juist met grijze lucht en een drupje hier en daar is het heerlijk in de natuur op Voorne-Putten! Want hier is het altijd BUITENWEER!
Doelstellingen
- Seizoen verlengen: doelgroepen verleiden om Voorne Putten ook in herfst/winter een heerlijke plek is om te bezoeken;
- Vergroten van onze naamsbekendheid: stimuleren van interesse onder doelgroep jonge gezinnen;
- Een campagne die raakt en de doelgroepen in beweging brengt;
- Een campagne die ondernemers aanspreekt en uitnodigt in betrokkenheid
Doelgroep
- Seniors, stellen zonder kinderen
- Gezinnen met kinderen 0-4 jaar (niet schoolgaand)
- NL Toerist
Niet zomaar een campagne
- We onderzochten de behoeften van de verschillende doelgroepen en creëren verschillende 'rakende' subcampagnes
- We zetten in op emotie en gaan de 'desired self' aanspreken. Want: ook al voelt het goed om niet meer uit je warme huis te komen; naar buiten gaan - met frisse tegenzin - frist je op. Alles draait om balans: binnen voelt beter, als je buiten bent geweest.
- We starten een grote betaalde campagne op met advertenties op veel kanalen en sites die voor véél zichtbaarheid gaan zorgen
- In ons drukke bestaan vol notificaties is de natuur belangrijker dan ooit. Het zorgt voor ontspanning. We zorgen daarom voor natuurrijk beeldmateriaal in deze campagne.
- We spelen in op short-breaks; door onze snelle bereikbaarheid zijn we hiervoor een ideale bestemming.
Nieuwe fotoshoot voor koppels
- Vorig jaar schoten we onze campagnebeelden met 'slecht' weer. Expres, om te bewijzen dat het op Voorne-Putten altijd BUITENWEER is. Helaas viel de fotoshoot met ons koppel letterlijk in het water. Lees: hoosbuien. Ondanks dat we er allemaal wat van probeerden te maken leverde het te weinig bruikbare campagnebeelden op. Daarom zijn we er opnieuw op uitgetrokken samen met koppels en een fotograaf.
- De vorig jaar geschoten beelden van de gezinnen zijn zo mooi en goed dat we die graag nog een campagne tentoonstellen. Wat we hiermee besparen zetten we graag in op extra zichtbaarheid.
![]()
Verschillende kanalen, hetzelfde gevoel, variërende uitingen
- We zetten de campagne uit op verschillende kanalen: opvoorneputten.nl, Facebook, Instagram, Display (o.a. Google), E-mailmarketing, TikTok, YouTube shorts en Pinterest. Ook gaan we via PR-inspanningen media actief benaderen.
- Alle uitingen stralen één gevoel uit; ga naar buiten, goed gevoel gegarandeerd.
- We varieren met verschillende uitingen; zowel in beeld als tekst. Herhaling wordt zo versterking.
![]()
![]()
![]()
![]()
Nieuw: video-campagne op YouTube shorts
We breiden onze Buitenweer-campagne uit met video's op YouTube shorts. Geen gepolijste video's maar met een authentiek karakter die de doelgroep aanspreken. Hieronder een preview.
Twee doelgroepen, twee landingpagina's
Om iedere doelgroep goed te bedienen hebben we twee 'campagne-funnels' (routes) ingericht. Iedere doelgroep heeft daarmee zijn eigen verhaal en landingspagina.
- Doelgroep Senior koppels: bekijk de landingspagina hier
- Doelgroep Jonge gezinnen: bekijk de landingspagina hier
Organiseer jij activiteiten?
Wij zetten buitenactiviteiten in het zonnetje
Activiteiten die passen bij het BUITENWEER-gevoel zetten wij extra in het zonnetje van oktober 2025 tot maart 2026. Kijk snel of jouw activiteiten hiervoor in aanmerking komen en profiteer van de extra promotieboost!
Vertel jij het Buitenweer-verhaal mee?
Wil jij ook laten zien dat Voorne-Putten juist nú het ontdekken waard is?
We hebben gratis beeldmateriaal én een speciale Buitenweer gastinspiratie-booklet voor jouw gasten.