| Karien Horsten

We testen nieuwe ideeën graag op basis van ondernemersbehoefte. 
Zo proberen we onze tijd zo nuttig mogelijk in te zetten en services te ontwikkelen waar veel mensen plezier & profijt van hebben. 

 

Waarom seizoentips

We willen bouwen om Voorne-Putten een jaarronde bestemming te maken. Dat betekent werk aan twee kanten: voldoende bezoekers enerzijds en voldoende aanbod anderzijds. 

Onze grote marketingcampagnes focussen zich op het voor- & najaar om zo te bouwen het imago van Voorne-Putten als interessante bestemming buiten de zomer. We bouwen de campagnes op rondom het aanbod dat (nu al) voorhanden is op het eiland; met een sterke focus op natuur, kust, historische vestingsteden en fietsen (voorjaar) en wandelen (najaar).

Belangrijk hierin is dat bezoekers het bestaande aanbod van het eiland goed weten te vinden. Een tevreden bezoeker keert (vaak) terug en vertelt zijn ervaringen dan enthousiast door aan anderen. Naast ons online platform zijn ondernemers hét (eerste) aanspreekpunt voor informatie over de omgeving en tips voor activiteiten. Met de seizoentips willen we ondernemers dan ook graag versterken in hun gastvrijheid. Zo bouwen we samen aan een jaarrond aantrekkelijk Voorne-Putten.

 

 

Behoeften van ondernemers 

Uit navraag onder ondernemers blijkt dat er interesse is in seizoentips. Er is géén enkele ondernemer die hier niet op zit te wachten. Ook geven ondernemers aan extra interesse te hebben in tips voor de lente en herfst. Door deze interesse hebben we besloten dit project op te pakken en hier onze tijd aan te gaan besteden.

Voor wie zich afvraagt wie deze ondernemers zijn die geantwoord hebben: kort gezegd zijn het vooral accommodaties. En er waren twee horecaondernemers die reageerden en andere suggesties deden. Dank hiervoor! Deze pakken we op.

 

Doelstellingen

In de categorie ‘Oog op de Bal’ willen we een paar doelen afvinken met deze seizoentips:

  1. Ondernemers versterken in hun gastvrijheid: door seizoentips waar ze écht wat aan hebben. En ja, we gaan natuurlijk checken of we dit goed doen.
  2. Tips geven die ons profiel versterken: veel natuur, veel actief zijn en altijd met tips voor een dagje cultuurhistorie beleven of activiteiten voor een regenachtige dag.
  3. Spreiding in tijd en ruimte: de tips moeten iedere keer weer bijdragen aan spreiding. In tijd door meer mensen enthousiast te krijgen over andere seizoenen dan de zomer. En in ruimte door niet iedereen naar dezelfde plekken te sturen maar bezoeker te spreiden over het hele eiland.
  4. Sharing is caring: we willen de seizoentips zo maken dat ze gemakkelijk te delen zijn. Als mondelinge aanbeveling naar gasten, via een link in de bevestigingsmail, een fysieke flyer voor op de balie, etc. Andere ideeën? Tip ons gerust!

 

Welke seizoentips?

We vroegen ondernemers waar ze nu écht wat aan hebben voor hun gasten. Zie hieronder de resultaten. Daarom leggen we voorlopig de focus op wandelen (najaar) & fietsen (voorjaar), natuurrijke plekken, cultuurhistorische tips en ideeën voor op een regenachtige dag. Daarnaast zorgen we altijd voor een tip voor met (jonge) kinderen

En nu even concreet

We zorgen dat alle 500 ondernemers die in ons mailbestand staan – met ingang van half oktober – elk seizoen de leukste tips ontvangen. Omdat misschien niet iedere organisatie erop zit te wachten zorgen we dat je je specifiek voor deze seizoentips ook af kan melden. Via deze manier geven we iedereen de kans om eerst zelf te beoordelen of ze dit relevant vinden voor hun gasten.

Daarnaast gaan we aan de slag met één url & QR-code voor een seizoentips landingspagina die wij achter de schermen ieder seizoen aanpassen. Deze url of QR-code hoeft je als ondernemer dan maar één keer toe te voegen aan je bevestigingse-mail, app, website of bevestigingsbrief. Wij zorgen dat hij altijd actueel is voor jouw gasten. 

Tot slot gaan we zorgen dat je ook een fysieke flyer uit kan geven aan gasten. Meer info later hierover. 

Meer updates